Dostęp do danych 24/7 – zdalne narzędzia dla klientów biur rachunkowych
Zgodnie z wynikami badania przeprowadzonego na zlecenie naszego portalu, 20 % badanych przedsiębiorców może komunikować się ze swoim biurem rachunkowym za pośrednictwem platformy internetowej. Choć współpracy tylko za pomocą Internetu przeciwne jest blisko 90 % przedsiębiorców, platformy do wymiany danych online stają się coraz ważniejszym elementem wsparcia komunikacji między biurem rachunkowym, a klientem.
Różnego rodzaju narzędzia do zdalnej komunikacji oferuje już część producentów systemów informatycznych dla biur rachunkowych. Narzędzia te umożliwiają przede wszystkim dwukierunkowe przesyłanie dokumentów księgowych w formie elektronicznej (skany, PDF, pliki z danymi) bezpośrednio między biurem a klientem. A odróżnieniu od klastycznej skrzynki pocztowej, dokumenty przesyłane przez klienta lądują automatycznie w bazie systemu głównego biura rachunkowego, z kolei klient zyskuje stały, zdalny dostęp do wszystkich swoich dokumentów bez konieczności przeszukiwania historii wiadomości.
Oprócz wygody równie istotny, z punktu widzenia klienta, będzie również stały dostęp do aktualnych i pełnych informacji – rozrachunków, rozliczeń i bilansów jego firmy. Możliwość łatwego generowania kompletnych raportów rozrachunkowych np. przed zebraniami zarządu czy końcem okresu rozliczeniowego z pewnością docenią również przedstawicieli średnich i dużych przedsiębiorstw.
„Dziś rozwiązania informatyczne służą również do budowania przewagi konkurencyjnej, budowania specjalnej oferty na rynku do nowej grupy klientów. Biuro księgowe 2.0 to biuro które oprócz tradycyjnych metod komunikacji daje klientowi dostęp do wybranych danych typy deklaracje i rozrachunki online 24 godziny na dobę z dowolnego urządzanie. Do tej pory większość komunikacji odbywała się między 8.00 a 16.00 kiedy biur pracowało. Dziś odchodzi się od tej formy” mówiła w czasie konferencji „Rok po deregulacji. Rynek usług księgowych po uwolnieniu zawodu” Jadwiga Wojtas, Dyrektor ds. produkcji i rozwoju enova365.
Dostęp do informacji czy możliwość wysłania faktury także poprzez urządzenia mobilne to kolejny atut narzędzi do zdalnej komunikacji. Dziś telefon jest często drugim narzędziem pracy dla przedsiębiorców - doskonale rozumieją to banki które swoim klientom biznesowym coraz częściej oferują różnego rodzaju aplikacje mobilne. Przystosowanie się do specyfiki pracy nowego pokolenia przedsiębiorców będzie wkrótce wyzwaniem również dla innych branż oferujących usługi B2B.
Poza podniesieniem konkurencyjności narzędzia komunikacji online to również szereg korzyści dla samego biura – takich jak automatyzacja udostępniania informacji Klientowi, wzrost efektywności pracy księgowego i podwyższenie standardów bezpieczeństwa przekazywania danych Klientowi. Przy okazji zakupy oprogramowania dla swojego biura, warto więc przyjrzeć się bliżej systemom które oferują zdalne pulpity dla klientów biur rachunkowych.